środa, 1 sierpnia 2012

Kobiety, karabiny, krew...

Dziś mamy szczególny dzień.
Dziś w Polsce obchodzimy 68 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.
Nie sposób pozbyć się patosu wracając do tamtych wydarzeń, ja nie potrafię ubrać w słowa tej tragedii, która dotknęła nasz kraj i tego, jak wielkim szacunkiem darzę wszystkie te osoby, które walczyły, zginęły, przeżyły, działały, nie poddawały się, trwały...

Dlatego też pomyślałam o tym, żeby spróbować przelać te wszystkie emocje na papier. Zaproponowałam więc dziewczętom z DT, abyśmy postarały się przygotować ATC o kobietach walczących i działających w polskim podziemiu, w AK czy też w ruchach oporu/wywiadzie we Francji, Anglii, na całym świecie. Kobiety walczące, łączniczki, sanitariuszki, ryzykujące swoje życie, planujące i wykonujące zamachy na okupantów, honorowe, odważne, wrażliwe, kochające, waleczne. To temat dzisiejszego wyzwania:



A oto nasze prace:
Urtica:

Martyna:

Guru:
W środku zdjęcia "Kama"

Zapraszam Was serdecznie do podjęcia wyzwania, uczczenia pamięci albo chociaż do małej refleksji.
Macie czas do 14 sierpnia.




guru_królowa

1 komentarz:

Boei pisze...

Świetny temat. Z przyjemnością obejrzałam Wasze prace. I z przyjemnością wykonam swoją- mam nadzieję, że zdążę.